Carea -koulu

HANNA SAARINEN

Kalliojärvenpolku 8, 45740 Kuusankoski

Carea-koulu-1536x1143

Carea-koulu sijaitsee Kouvolan Kuusankosken kaupunginosassa ja on ollut 1.8.2020 alkaen Kouvolan kaupungin perusopetuksen peruskoulu.

Koulumme tarjoaa vaativan erityisen tuen perusopetusta lapsille ja nuorille, joilla on muun muassa vaikeavammaisuutta, autismin kirjoa sekä psykososiaalisen tuen tarvetta. Koulumme järjestää opetusta toiminta-alueittain tällä hetkellä kaikille oppilaille ja tarpeen mukaan yksilöllistetyn oppimäärän mukaan oppiaineittain.

Opetusta tarjotaan luokka-asteilla esiopetuksesta 0–9.

Koulussa järjestetään aamu- ja iltapäivätoimintaa, sekä loma-aikojen päivähoitoa.

Carea-koulu on alueellinen koulu lähikunnille ja oppilaat tulevat koko Kymenlaakson alueelta.

Luokkia lukuvuonna 2023-2024 on kolme ja henkilökunnassa on kolme erityisluokanopettajaa ja 18 koulunkäynninohjaajaa.

Koulu toimii tällä hetkellä väliaikaisissa tiloissa, suunnitelmissa on Kouvolan kaupungin kouluverkoston uudistumisen myötä siirtyä Kouvolan keskustaan rakennettavaan Marjoniemen kouluun.