Seurakunnan jouluruokailu

Seurakunta on jo monena vuonna järjestänyt Niittyvillan koulun lapsille ja aikuisille pitkin vuotta kaikenlaista kivaa toimintaa. Jouluruokailu on yksi niistä kaikista odotetuimmista päivistä, mitä joulun alla on. Meidät haettiin aamulla koululta bussilla ja suuntasimme leirintäkeskukselle, jossa meitä odotti tänäkin vuonna lämmin vastaanotto, kun Tuire-pappi oli heti ovensuussa leveä hymy kasvoilla toivottamassa meidät tervetulleeksi. Tuiresta on vuosien saatossa tullut meidän koulun oppilaille tärkeä ihminen, jonka läsnäoloa kovasti odotetaan.

Jouluinen päivämme alkoi sillä, että kokoonnuimme kaikki yhdessä laulelemaan kauneimpia joululauluja. Tuire-pappi säesti tilaisuutta kitaralla ja laululeikitti niin lapsia kuin aikuisiakin. Lavalle pääsi muutama innokas oppilas leikkimään ja laulamaan näyttääkseen muille mallia. Taisi siellä muutama innokas opettaja ja ohjaajakin olla mukana.

Laululeikkien jälkeen meillä oli vuorossa jouluinen tietovisa, jossa aivonystyröitä heräteltiin kinkkisillä kysymyksillä. Vinkkejä sai useamman, jos ei heti ensimmäisestä hoksannut, että mikä vastaus saattaisi olla. Kysymyksissä haettiin muun muassa suosituimpia joululauluja, jouluista tekemistä ja jouluruokaa.

Seuraavaksi meille oli suunniteltu hauska askartelu. Lapset saivat omien kykyjensä mukaan askarrella itselleen käsitontut ja koristella ne oman näköisekseen. Tuli tosi hienoja taidonnäytteitä. Sitten meidän joukkoon liittyi vielä seurakunnan oma ihana Tiina, josta on myös vuosien saatossa tullut lapsille tärkeä ihminen, joka on aina mukana vetämässä kaikkia kivoja tapahtumia.

Sen jälkeen olikin se odotetuin osuus; jouluruoka oli laitettu tarjolle. Pöydät pursusivat monenlaista herkkua. Oli laatikoita, kinkkua, luumusoseella höystettyä kastiketta, salaatteja ja jälkiruoaksi ihanaa joulukuivakakkua, jossa maistui sitruuna ja toffee. Lämmintä glögiäkin löytyi.  Erityisruokavaliopöytäkin notkui ja siellä oli tarjolla mm. herkullista lohta. Kaikki saivat syödä vatsansa täyteen omia joululemppareitaan.

Sitten loppuaika olikin vapaata olemista. Tuire-pappi ja Tiina jututtivat lapsia. He tuntevat lapset jo niin hyvin, että tietävät jo hyvin mistä kukakin tykkää. Yksi oppilas sai soittaa vähän kitaraa ja sitä hänelle myös soitettiin, sillä hän silminnähden nauttii musiikista. Tämä hetki oli varmasti tämän nuoren miehenalun lempiasia koko päivässä. Jokainen lapsi tuli huomioiduksi jälleen omana itsenään. Bussi tuli hakemaan meidät takaisin koululle puolenpäivän jälkeen. Osa lapsista lähti kivan päivän päätteeksi suoraan kotiin ja toiset siirtyivät jatkamaan joulufiilistelyä iltapäivätoimintaan.

Kiitos jälleen tuhannesti Seinäjoen seurakunnalle, kun järjestitte meille ikimuistoisen joulupäivän!