Liikunta- ja ulkoilupäivä Rajasalmen koulussa

Koulullamme järjestettiin tiistaina 12.3.2024 liikunta- ja ulkoilupäivä. Alun perin liikuntapäivästä syntyi idea jo viime keväänä, jolloin järjestettiin kaikkien Nokian kaupungin oppilaskuntien huippuhankkeiden esittelytapahtuma. Tällöin meidän hankesuunnitelmanamme oli oppilaiden toiveiden pohjalta järjestää liikuntapäivä.

Matkan varrella tuli mutkiakin matkaan, ja tämän vuoksi päivä saatiin toteutumaan vasta tänä keväänä. Sepäs ei onneksi menoa haitannut, kun päivä vihdoin koitti! Saimme päivän järjestämiseen mukaan Nokian kaupungin nuorisopalvelut sekä fysioterapeutti Liisa Junna-Leppäsen Pirhalta.

Jokainen oppilas sai passin, johon kerättiin tarroja suoritetuilta pisteiltä.

Päivälle sattui osumaan aivan täydellinen sää. Aamu alkoi koulun pihalta Liisan ohjaaman jumpan merkeissä! Välillä vetreytettiin vartaloita palloja heittelemällä ja liikuttelemalla, ja hetken päästä jo yhteistuumin ryhmissä liikuttiin piirissä.

Ohjelmassa oli nuorisopalveluiden pitämä tanssipiste, jossa tanssitiin lempibiisien tahdissa. Koulun pihalta löytyi myös omatoimipisteenä liikuntarata, jossa harjoiteltiin mm. heittotaitoja, kulkuspallon kuljetusta ja talvitarinan mukaan liikkumista. Päivän tietysti kruunasi makkaranpaistopiste, jossa päästiin herkuttelemaan. Ihana päivä, ja mahtava porukka!

Kirjoittanut: Emma Mäkinen

Luonut: Eelis Hakala