Renkomäen koulun rehtoriesittely ja avajaistunnelmia

Hei,

Olen Karoliina Mäkelä, Renkomäen koulun rehtori ja monitoimitalon toiminnanjohtaja. Renkomäen koulu ja entinen Ali-Juhakkalan koulu yhdistyivät tammikuussa 2023 ja muuttivat uuteen monitoimitalo Auraan. Monitoimitalossa toimii myös renkomäkeläisten esiopetus ja siihen liittyvä varhaiskasvatus sekä kirjasto. Henkilökuntaa talossa on 80 ja lapsia 480.

Tiloja ja muuttoa oli yhdessä valmisteltu pari vuotta ja uusiin, rauhallisen tunnelman tiloihin oli ihana tulla. Uskon vahvasti yhdessä tekemiseen ja olen erityisen iloinen positiivisesta työskentelyilmapiiristä täällä monitoimitalo Aurassa.

Monitoimitalo Auran avajaisia olemme viettäneet sekä talon oman väen kesken että kutsuvierasavajaisten merkeissä. Kutsuvierasavajaisista voitte lukea lisää Lahden kaupungin www-sivuilta osoitteeesta https://www.lahti.fi/uutiset/renkomaen-monitoimitalo-aurassa-juhlittiin-avajaisia/.

Olen koulutukseltani luokanopettaja ja aloittanut työt Renkomäen koulussa syksyllä 1994. Opetin 17 vuotta pääasiassa alkuopetuksessa ja pidin kovasti työstäni. Renkomäen koulun rehtoriksi siirryin vähän varkain vararehtorin tehtävästä keväällä 2011. Nyt olen ilokseni päässyt tutustumaan vaativan erityisopetuksen opetusjärjestelyihin, tarpeisiin ja oppilaisiin. Tällä saralla onkin vielä paljon opittavaa. Elmerihankkeen verkostosta ja omasta työyhteisöstä löytyy valtavasti alan osaamista!

Perheeseeni kuuluu mies ja kolme täysi-ikäistä lasta, jotka ovat juuri lentäneet pesästä. Vapaa-aikani kuluu liikunnallisissa merkeissä mm. jalkapallon ja hiihdon parissa tai Hännyssaaren mökillä rentoutuen.