Carea-koulun uusi rehtori

Olen Hanna Saarinen, Tähteenkadun koulun, Carea-koulun toimipisteen rehtori 1.8.2023 alkaen. Koulussa on kolme toimipistettä, joista Carea-koulu on yksi. Koulu tarjoaa myös yleisopetusta eritasoisen vaativan erityisen tuen opetuksen lisäksi. Myös sairaalaopetus on osa koulun toimintaa ja rehtorin työtä tässä koulussa. Asun Kouvolassa perheeni kanssa. Juoksen ja hiihdän mielelläni vapaa-ajallani. Erityisesti polkujuoksu on vienyt sydämeni.

Olen valmistunut matematiikan, fysiikan ja kemian opettajaksi Jyväskylän yliopistosta vuonna 2008. Ensimmäinen työpaikkani oli Kotkassa ja ensimmäisen virkani sain Kouvolasta matemaattisten aineiden opettajana vuonna 2009. Apulaisrehtorin työt aloitin helmikuussa 2012 Kouvolassa. Tämän jälkeen olen ehtinyt tehdä rehtorin töitä Kotkassa ja Lahdessa. Lahdessa työskennellessäni tutustuin vaativan erityisen tuen oppilaisiin ja opettajiin. Koin työn olevan mielenkiintoista ja erityisen antoisaa. Oli oikein mukavaa palata omaan kotikaupunkiin Kouvolaan tekemään töitä erityisten lasten, perheiden ja opettajien parissa.

Carea-koulun oppilaita kävin tapaamassa ensimmäisellä työviikollani. He ovat vieneet jo nyt sydämeni. Kohtaamiset ovat kovin aitoja. Heidän seurassaan on niin helppoa olla läsnä. Toivottavasti tapaamme Elmeri-kouluihin liittyvän verkoston kautta!